× بستن تبلیغات

0
10
دسامبر

نحوه رفتار با همکاران در محیط کار

از اونجا که افراد شاغل بیشترِ وقت خودشون رو در خارج از منزل و در محیط کار سپری می کنند، دانستن نحوه رفتار با همکاران در محیط کار و نحوه برخورد با مشکلات و مسائلی که در محیط کار به وجود می آید میآید یکی از الزماتِ دانستنی بر هر فرد شاغل به شمار میآد.

نحوه رفتار با همکاران در محیط کار، نحوه برخورد با شوخی همکاران در محیط کار، نحوه لباس پوشیدن در محیط کار و یا نحوه برخورد با مسائل و مشکلاتی که در محیط کار به وجود میآد، آیتم هایی هستند که هر شخص حرفه ای باید از اونها اطلاع داشته باشه و این موارد رو در محیط کارش به کار بگیره.

تحقیق جالبی در مرکز تجاری و بازرگانی هاروارد انجام شده که بیان می کنه،

اشخاص بیشتر تمایل دارند با شخصی که در کارش ماهر نیست اما آدم دوست داشتی هست کار کنند، و بالعکس اشخاص ترجیح نمی دهند که با فرد ماهر و خبره که هیچ موارد مثبت شخصیتی نداره کار کنند.

 

از اونجا که افراد شاغل بیشترِ وقت خودشون رو در خارج از منزل و در محیط کار سپری می کنند، دانستن نحوه رفتار با همکاران در محیط کار و نحوه برخورد با مشکلات و مسائل محیط کار یکی از الزماتِ دانستنی بر هر فرد شاغل به شمار میآد.


 

سَرَک کشیدن در کارهای شخصی همکاران

یکی از کارهایی که در محیط کاری خیلی زشت و زننده است سَرَک کشیدن در کارهای شخصی همکاران است.

نحوه رفتار با همکاران در محیط کارمطمئن هستم شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید از این قبیل کارها را انجام نمی دهید، چون اگر انجام می دادید اصلاً برایتان مهم نبود که نحوه رفتار با همکاران در محیط کار را بدانید. به همین خاطر به شما تبریک می گم و از اینکه مخاطبان فرهیخته مثل شما دارم به خودم می بالم.


 

نحوه برخورد با شوخی همکاران در محیط کار

شاید برای شما هم مواقعی پیش اومده باشه که همکارانی با شما شوخی های بی موردی انجام بدند که باعث اذیت شدنتون بشه!

نحوه برخورد با شوخی همکاران در محیط کار و مخصوصاً با همکار جنس مخالفمون باید چطوری باشه که هم طرفی که شوخی می کنه متوجه شه که چه اشتباهی کرده و در عین حال ما هم آدم بَدِ نباشیم که در بین همکاران دیگه به عنوان یک آدمِ بی روح و بی جنبه شناخته بشیم و از طرفی هم به اون شخص بر نخوره و یا با عکس العملی که نسبت به شوخی اش انجام میدیم ی جورایی لج کنه و بخاد بعداً این کارِ ما رو تلافی کنه.

در ادامه انواع نحوه برخورد با شوخی همکاران در محیط کار رو با هم بررسی می کنیم.

فرض کنید در محیط کاری مون شخصی با ما شوخی بی موردی انجام میده، ما چه واکنش ها و عکس العملی هایی می تونیم در مقابل این شوخیِ همکارمون داشته باشیم؟

  1. اون لحظه شوخی که با ما شده به همکارمون بپریم و هر چی از دهنمون در میاد بهش بگیم.

  2. در اون لحظه، به شوخی که همکارمون با ما کرده بخندیم و هیچ عکس العملی بهش نشون ندیم.

  3. در اون لحظه اصلاً به رومون نیاریم که همکارمون با ما شوخی کرده و نادیده اش بگیریم.

  4. در اون لحظه به شوخی همکارمون بخندیم و بعدش اگر از اون شوخی ناراحت شدیم خارج از جمع و در تنهایی بهش بگیم که “آقای/خانم X می خواستم ازتون خواهش کنم که لطفاً از این جور شوخی ها با من نکنید، این نوع شوخی ها اصلاً برازنده شما نیست که انجام میدید” و یا جملاتی شبیه به این. سعی کنیم این جملات رو با لحنی دوستانه به همکارمون بیان کنیم تا در مقابل صحبت های ما جپهه نگیره.

منبع: سایت آموزش سخنرانی ، آموزش فن بیان ، سخنوری و ارتباط موثر

برگرفته از نوشته: نحوه رفتار با همکاران در محیط کار

Tags: , , , ,

منتظر نظر شما هستم

× بستن تبلیغات